Konstrundan ordnar under våren webinar och workshop för konstnärer i temat personligt varumärke och visuell storytelling. Dessa tillfällen är perfekta för dig som vill stärka din närvaro online. Under dessa två tillfällen får du konkreta verktyg för att presentera ditt konstnärskap i sociala medier, portföljer, på webbplatser och i projektansökningar.
Webinaret: Personligt varumärke för konstnärer
Torsdag 24.4 kl. 14.00-15.30. Online
Det personliga varumärket handlar om mer än sociala medier – det är lika viktigt på konstnärens webbplats, i projektförslag och i andra erbjudanden man skickar ut. De strategier som tas upp i webbinariet hjälper deltagarna att skapa en enhetlig och stark varumärkesidentitet som fungerar över alla plattformar.
Workshop: Visual Storytelling for Artists
Tisdag 6.5 kl. 13.00-16.00. Kulturhuset Grand, Borgå
Hur du presenterar dig som konstnär är minst lika viktigt som själva verket. I denna kreativa och praktiska workshop får du arbeta med att lyfta fram både din konst och din konstnärliga identitet – på ett sätt som känns genuint, genomtänkt och visuellt tilltalande.
Handledare för båda evenemangen är Pola Laamanen, expert inom visuell storytelling och personlig varumärkesbyggnad. Hon har lång erfarenhet av att arbeta med konstnärer och kreatörer, och kommer att guida deltagarna i hur man skapar engagerande innehåll för sociala medier, webbplatser, portföljer och ansökningar. Hon har bland annat synts i Vogue Scandinavia och Embroidery Magazine, och samarbetat med aktörer som Marimekko, Mum’s, AIDA Impact och BUCKET Agency.
Evenemangen hålls på engelska, men Pola svarar gärna på frågor även på finska (selkosuomi) vid behov.